معرفي كرم ويتامين c سي گل

آرايشي و بهداشتي

معرفي كرم ويتامين c سي گل

۶۸ بازديد

محصولات سي گل از جمله محصولات لابراتوار دكتر اخوي است . اين لابراتوار علاوه بر سي گل، محصولات خود را با برندهاي پريم، فريس و فارمد توليد مي‌كند. در اين مقاله نقد و بررسي كرم ويتامين سي سي‌گل را مي‌خوانيد كه بنا به ادعاي سي‌گل محصولي منحصر به فرد براي جوان‌سازي پوست مي‌باشد. ويتامين C، ويتامين A، چاي سبز و هيالورونيك اسيد از جمله مواد تشكيل دهنده اين محصول مي‌باشند كه با فناوري ليپوزومال جهت نفوذ عميق تر و اثر بخشي بالاتر تهيه شده است. در ادامه با نگاهي به تركيبات اين ادعا را بررسي مي‌كنيم.

لينك خريد كرم ويتامين سي : https://mootanroo.com/node/26208

سي گل در اين محصول از فناوري ليپوزومال استفاده كرده است. ليپوزوم‌ها كره‌هاي ميكروسكوپي حاوي آب به همراه تركيبات فعال هستند كه سطح آن با ليپيد پوشانده شده است. اين كره‌ها ليپوزوم يا ميسل نام دارند و با نفوذ به لايه‌هاي عميق‌تر تركيبات موثر را در اختيار پوست قرار مي‌دهند. البته برخي مقالات معتقدند ليپوزوم‌ها به محض قرار گرفتن در سطح پوست و پيش از رسيدن به قسمتي كه براي عمل كردن در آن طراحي شده‌اند،‌از هم باز شده و تركيبات خود را آزاد مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كنند. كرم ويتامين سي سي‌گل حاوي ليپوزوم‌ ويتامين سي،‌ رتينول،‌ چاي سبز و هيالورونيت سديم است.

كرم ويتامين c

سي گل نام نوع ويتامين سي به كار رفته در اين محصول را ذكر نكرده است. پس نمي‌توان درباره اثر و كارايي ويتامين سي به كار رفته و مناسب بودن آن براي انواع پوست به خصوص پوست‌هاي چرب و مختلط اظهار نظر كرد.

رتينول موجب تحريك توليد كلاژن در پوست مي‌شود، كلاژن يك پروتئين در پوست است كه مانند يك داربست يا يك پرده توري در زير پوست قرار دارد و زماني كه كلاژن كافي در پوست وجود دارد پوست صاف ،محكم و مقاوم در برابر چين و چروك به نظر مي‌رسد. به طور طبيعي سطح كلاژن موجود در پوست از سن ۲۰ سالگي به تدريج شروع به كاهش مي‌كند به خصوص اگر شما از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت نكرده باشيد ويتامين A مثل يك متخصص همه عوامل تضعيف كننده كلاژن پوست شما را مي شناسد و آن ها را متوقف مي‌كند.

تنها نقطه ضعف رتينول اين است كه پوست را خشك و حساس مي كند و در اين حالت پوست نسبت به عوامل بيروني آسيب پذير مي‌شود كه در اين صورت بايد دفعات مصرف را كاهش دهيد.

عصاره چاي سبز با خاصيت آنتي‌اكسيداني و ضدميكروبي موجب ترميم و كاهش التهاب پوست و بازسازي آسيب‌هاي اشعه آفتاب مي‌شود.

تركيب بعدي كرم ويتامين سي سي‌گل Sodium hyaluronate (سديم هيالورونيت) است. اين ماده نمك سديمي هيالورونيك اسيد است. هيالورونيك اسيد ماده‌اي با منشا حيواني يك پلي ساكاريد طبيعي است كه در بافت همبند غضروف و هم‌چنين بسياري از بافت‌هاي بدن از جمله پوست يافت مي‌شود. هيالورونيك اسيد ماده‌اي آب‌دوست و جذب‌كننده آب است به دليل اين ويژگي به عنوان مرطوب‌كننده و آبرسان در بسياري محصولات مراقبت از پوست به كار مي‌رود. مولكول‌هاي سديم هيالورونيت نسبت به هيالورونيك‌اسيد سايز كوچكتري دارند كه نفوذ آن را به پوست آسان مي‌كند و هم‌چنين گفته مي‌شود سديم‌هيالورونيت قادر است تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب كند. پس زماني كه در سطح پوست قرار مي‌گيرد با جذب آب، سطح پوست را مرطوب نگاه مي‌دارد. اما موضوع به همين سادگي نيست و درباره خواص اين تركيب نيز بيش از حد اغراق شده است شايد جالب باشد اگر بدانيد عليرغم استفاده گسترده از اين تركيب در محصولات مراقبتي هيچ مطالعه باليني در خصوص استفاده موضعي سديم هيالورونيت انجام نشده است. هم‌چنين گفته مي‌شود اين ماده آب دوست مي‌تواند رطوبت سطح پوست را جذب كند و پوست را خشك‌تر كند اين موضوع به خصوص در اقليم‌هاي خشك بسيار شايع است. البته اين ماده كاملا ايمن بوده و كومدوژنيك و جوش زا نيست.

اولين تركيب كرم ويتامين سي سي‌گل ستيل الكل يك اموليانت جوش‌زا و كومدوژنيك با نمره ۲ از ۵ است،‌ تركيبات بعدي گليسيريل مونواستئاريت و ايزوپروپيل ميريستات هستند كه مي‌تواند در پوست‌هاي مستعد جوش زيرپوستي يا آكنه قارچي ايجاد كند ضمن اين كه ايزوپروپيل ميريستات يك ماده كومدوژنيك با نمره ۵ از ۵ است. تركيب كومدوژنيك ديگر اين محصول استئاريل الكل با درجه ۲ از ۵ است.افرادي كه مژه هاي بلند و نزديك به هم دارند ،بهتره كه از ريمل پلاستيكي(مايع معمولي) استفاده كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.