آرشیو فروردین ماه 1399

آرايشي و بهداشتي

رنگساژ مو چيست و چگونه انجام ميشود

۷۳ بازديد

رنگساژ عموما براي موهاي دكلره و مش شده به كار مي رود. حتما ديده ايد كه رنگ مو فقط تا چند ماه اول شفافيت و زيبايي دارد. هميشه پس از چندين بار شستشو رنگ مو كيفيت خود را از دست مي دهد و مويي كدر و بد حالت به جاي مي گذارد.

در عمل رنگساژ ديگر نيازي به ماندن رنگ و اكسيدان روي موي سر وجود ندارد. آسيب هاي وارد شده از طرف رنگساژ به موها كمتر از رنگ و اكسيدان است. چون رنگساژ تقريبا همان رنگ رقيق شده با آب است كه فقط چند دقيقه روي موها مي ماند اما زيبايي و درخشندگي موهايتان را در همين مدت كم بالا مي برد.

آموزش رنگساژ مو در منزل

روش اول

رنگساژ كردن مو خيلي آسان است و نيازي نيست هر بار براي رنگساژ به آرايشگاه مراجعه كنيد. با اين كار هم كيفيت رنگ مو هايتان حفظ مي شود و هم در وقت و هزينه صرفه جويي خواهيد كرد. فقط كافيست فرمول رنگساژ مو را بدانيد.

براي انجام رنگساژ در منزل به رنگ موي دلخواه، اكسيدان و مقداري آب نياز داريد. براي موهاي بلوند و روشن رنگ موي شماره ۸ تا ۱۰ را تهيه كنيد. اما اگر موهايتان بلوند نيست ميتوانيد با رنگ هاي ديگر هم رنگساژ نماييد.

ميزان رنگ موي دلخواهتان بايد يك چهارم تيوپ باشد. از اكسيدان شماره ي يك هم ۷۵ سي سي در ظرف مورد نظرتان بريزيد و با همان ميزان آب تركيب كنيد. پس از تركيب اين سه ماده بايد يك مايع رقيق داشته باشيد.

رنگ مو

حالا اين مايع رقيق را در بين تمام قسمت هاي موي سرتان پخش كرده و با ملايمت شانه كنيد تا بخشي از موها جا نماند.

اگر رنگ مويتان را رنگساژ مي كنيد بايد اين تركيب به مدت ۱۵ دقيقه و اگر مش را رنگساژ مي كنيد بايد ۵ دقيقه روي موهايتان باقي بماند. پس از اين مدت، ميتوانيد موهايتان را به خوبي شست و شو دهيد تا نتيجه ي كار را ببينيد.

رنگساژ مو چيست

روش دوم رنگساژ در منزل

اين روش كمي با روش قبلي متفاوت است كه بهتر است بنا به راحتي خودتان از هر كدام از روش ها كه مايل هستيد، استفاه كنيد.

براي تهيه رنگساژ مو ابتدا مقداري رنگ مو، يك اكسيدان، مقداري آب و چند قطره شامپو را با هم تركيب كنيد. ميزان رنگ مو بسته به بلندي موهايتان است. اگر موهايتان بلند است ۱۵ سانتي متر، اگر متوسط ۸ سانتي متر و در صورتي كه موهاي كوتاهي داريد حدودا ۳ سانتي متر رنگ در ظرف بريزيد. حجم آب هم بايد مساوي با مقدار اكسيدان شما باشد.

اين محلول را خوب تركيب كنيد و روي موهايتان قرار داده و مانند شامپو زدن، مابين موهايتان گسترش دهيد. اگر موي شما دكلره شده است، اين محلول مي بايست ۱۰ دقيقه روي سرتان بماند. اما اگر موي شما مش شده و تمام موها دكلره نيست، بايد ۲۵ دقيقه محلول رنگساژ را روي موهايتان بگذاريد.

مانند روش قبلي، پس از اين مرحله موهايتان را شستشو دهيد و از شفافيت و درخشش آن لذت ببريد. استفاده از ماسك موي مناسب؛ در تثبيت و بالا بردن كيفيت رنگ موي شما اثر گذار خواهد بود.

بلوند كردن نكاتي كه لازم است بدانيد

حالا تصميم داريد موي خود را بلوند كنيد. رنگ مويي بسيار جذاب! در قدم اول بايد بدانيد براي رسيدن به رنگ موي بلوند دلخواه خود بايد مراحلي را بگذرانيد و البته همه چيز به اين بستگي دارد كه رنگ پايه ي موهاي شما چه رنگي است و ميخواهيد چه بلوندي داشته باشيد. اگر شما سبزه هستيد و ميخواهيد رنگ موهايتان خيلي روشن شود، ممكن است چندين جلسه وقت ببرد. بنابراين دراينگونه موارد بايد با يك آرايشگر ماهر مشورت كنيد.

بهترين رنگ‌ موي بلوند براي پوستتان

آيا ميخواهيد بدانيد كه واقعا موي بلوند جذابيتتان را دوچندان ميكند يا نه؟ بايد بدانيد كه بله اگر بلوند را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب كنيد قطعا جذاب و زيبا خواهيد شد، در ادامه بهترين رنگ بلوند براي پوستتان را در مطالب زير پيدا خواهيد كرد.

1. بلوند خاكستري مناسب براي پوست هاي روشن

اين رنگ‌ مو كه كمي به رنگ سفيد و خاكستري روشن نزديك است، در صورت هايي با پوست روشن و چشمان سبز يا آبي بسيار زيبا جلوه ميكند. چه بخواهيد رنگ موي شما طبيعي به نظر برسد يا عروسكي بايد در هر مورد سعي كنيد رنگ پوست خود را در نظر بگيريد!

2.بلوند قهوه اي مناسب براي پوست هاي گندمي

بهترين رنگ‌ براي اين افراد، تركيب بلوند و قهوه اي روشن است. اين رنگ جذاب براي اين رنگ پوست ها عالي ترين پيشنهاد است. از آنجايي كه اين رنگ بسيار حساس و سخت است از آرايشگر خود بخواهيد حساسيت بيشتري در انتخاب نوع هايلايت موهايتان به خرج دهد. به دليل اين كه بدست آوردن اين رنگ بسيار تخصصي است حتما با يك مشاور رنگ مو مشورت كنيد.

3.بلوند كره اي مناسب براي پوست هاي روشن و گندمي

اگر ميخواهيد مثل خورشيد بدرخشيد، فقط اين رنگ‌ روشن را انتخاب كنيد كه هم با پوست هاي گندمي و روشن سازگاري دارد هم با هر رنگ‌ چشمي زيبا جلوه ميكند.

كيت رنگ مو لورال پاريس مدل Excellence شماره 10.0 حجم 50 ميل - بلوند فوق العاده روشن

4.بلوند كاراملي براي پوست هاي گندمي و سبزه

اين بلوند رنگين كماني پوست تيره شما را روشن تر كرده و جذابيت صورتتان را دوچندان ميكند و تركيب زيبايي به صورت شما خواهد داد، پس به يك سالن مجهز رفته و از آرايشگر خود رنگ‌ موي مورد نظرتان را درخواست كنيد.

5.بلوند طلايي براي پوست هاي روشن

تركيب بلوند كره اي وعسلي، درست مثل خورشيد رنگ طلايي فوق العاده اي به شما خواهد داد. اين درخشندگي با شستشو بيشتر هم خواهد شد.